מימוש זכויות הנכים בישראל

מימוש זכויות רפואיות

דמי פגיעה בעבודה

פורסם ע"י Eran סגור לתגובות

תביעה לקבלת דמי פגיעה בעבודה: 

תאונת עבודה 

 המסע להגשת טופס דמי פגיעה בעבודה – מדריך ראשוני לנפגע בעבודה 

מי מוגדר נפגע בעבודה? 

ראשית צריך להבין שלהגדרה נכונה של הפגיעה הנכונה משמעות קריטית, המדריך הבא מסביר את השלבים בהגשת תביעה לדמי פגיעה 

הגדרת החוק בפרק הגדרות סעיף 79 מוגדר מיהו נפגע בעבודה. 

כמה הגדרות בסיסיות  

"פגיעה בעבודה" – תאונת עבודה או מחלת מקצוע – ביטוח לאומי מכיר בשניהם כעילה לתביעה ולזכאות לקצבת נכות, מיד נסביר את ההבדלים בניהם. 

"תאונת עבודה" – תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו; 

"מחלת מקצוע" – מחלה שנקבעה כמחלת מקצוע בתקנות לפי סעיף 85 והוא חלה בה, בהיותה קבועה כמחלת מקצוע, עקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – עקב עיסוקו במשלח ידו. 

יש לשים לב להבדלים בין תאונת עבודה לבין מחלת מקצוע, ורצוי לעיין במחלות מקצוע מוכרות בביטוח הלאומי. 

נפגע בעבודה הוא אדם שנפגע במהלך העבודה תוך כדי העבודה או בדרך הקצרה ביותר מן העבודה הביתה. 

נפצעתי בעבודה מה עושים: 

ראשית הדבר החשוב ביותר הוא לטפל בבעיה, פנייה לרופאים המתאימים והחלמה מהירה. 

לצורך הכרה מהביטוח הלאומי, 

שלב ראשון: 

בשלב הראשון צריך לגשת לרופא המשפחה ולקבל טופס של הודעה על פגיעה בעבודה יש להחתים את המעסיק על טופס פגיעה בעבודה ואת כל האישורים להגיש לקופת חולים. 

1)      חובה לדווח למעסיק מוקדם ככל האפשר, במידה וניתן ואין מדובר במקרה חירום יש למלא טופס ב.ל 250, יש להחתים את המעסיק בהזדמנות הראשונה. 

2)       יש לפנות לרופא המשפחה שימלא תעודה ראשוניה לנפגע בעבודה 

3)      את שני האישורים מגישים למשרד קופת חולים. 

בקשה להכרה בתאונת עבודה: 

יש לגשת לסניף הביטוח הלאומי בשעות אשר הינך משוייך אליו לפי כתובתך בתעודת הזהות בשעות קבלת קהל, כדי לקבל את הטופס המתאים עבור התאונה, יש טפסים שונים עבור עצמאי ושכיר. ניתן גם להוריד את הטופס לתאונת עבודה ישירות מאתר הביטוח הלאומי או לפנות אל המרכז למימוש זכויות

מעכשיו הטיפול בתביעה יהיה בעצם שתי תביעות נפרדות: 

תביעה לקבלת דמי פגיעה, תשלום בעד הימים בהם הנפגע לא יכל היה לעבוד, התשלום הוא עד לתקופה של 90 יום בהתאם למסמכים רפואיים מתאימים. 

דרגה לקביעת דרגות נכות מעבודה,קבלת מענק נכות (פגיעה עד 20% אחוז) או קבלת תמלוגים במקרה של פגיעה חמורה יותר. מעכשיו הטיפול בתביעה יהיה בעצם שתי תביעות נפרדות: 

תביעה לקבלת דמי פגיעה – יש להגיש בהקדם האפשרי בכדי לא לפגוע במשכורת.  

עכשיו חשוב לבצע את התהליך ביעילות כדי לא להיגרר בבירוקרטיה: 

המסמכים הדרושים ודגשים למילוי הטפסים למימוש זכויות רפואיות: 

1) את הטופס של הביטוח הלאומי יש למלא בדיוק, להעביר למעביד שימלא את החלק עבור המעסיק חשוב לוודא כי המעסיק חותם בחתימת ידו + חותמת רשמית. 

2) יש לצרף לטופס התביעה את טפסי הפגיעה בעבודה ב.ל 250 ואת התעודה לנפגע בעבודה מרופא המשפחה, אישור לכל הטיפול הרפואי שניתן, וימי מחלה.\ 

  • חשוב לצרף צילומים בדיקות ct וחוות דעת רפואיות אם יש.

3) אישור על שכר, יש לצרף אישור שכר, תלושי משכורת עבור שלושת החודשים שקדמו לתאונה, החודש שבה אירעה הפציעה אינו מחושב לצורך תגמולים. 

-טיפ: מומלץ לצרף צילום צ'ק בכדי להקל על התשלום לאחר הכרה בתאונת העבודה. 

בשלב הזה תקבלו מביטוח לאומי הודעה על קבלת המסמכים. 

לאחר מס שבועות תתקבל הודעה על קבלת התביעה או על דרישה להשלמת מסמכים. 

אם חסרים מסמכים להשלים בזריזות ולהגיש לצורך אישור 

חשוב: יש להגיש תביעה על פציעה בעבודה עד 90 יום מהפגיעה. לאחר שנה התביעה כבר מתיישנת. עדיף לא להבין את מועדי ההתיישנות ופשוט להגיש את כל הטפסים והאישורים מוקדם ככל האפשר 

לאחר הכרה בתביעה:  

לאחר ההכרה בתביעה לדמי פגיעה בעבודה במידה ויש נזק או פציעה שלא חלפה (מומלץ להתייעץ ברופא ו/או איש מקצוע) יש להגיש בקשה לקביעת דרגת נכות. 

למדריך לקביעת דרגת נכות – לחץ כאן

שתף ב:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • PDF
  • RSS
  • Add to favorites
  • Twitter
קטגוריות: מס הכנסה

סגור לתגובות